Аб парадку разгляду зваротаў грамадзян у арганізацыях сістэмы Міністэрства жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь

У мэтах упарадкавання разгляду зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб, якія паступаюць у арганізацыі сістэмы Мінжылкамгаса, у тым ліку і звязаных з парушэннем правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг, Міністэрствам распрацаваны і зацверджаны загадамі ад 20.01.2012 №6 і ад 22.05.2014 №62 Інструкцыя аб арганізацыі працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб у Міністэрстве жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь і арганізацыях, якія ўваходзяць у яго сістэму (далей Інструкцыя №6), а таксама Інструкцыя аб арганізацыі работы з заяўкамі і пісьмовымі прэтэнзіямі спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг арганізацыях , якія ўваходзяць у сістэму Мінжылкамгаса (далей Інструкцыя №62).

Акрамя таго, парадак разгляду зваротаў, у тым ліку зваротаў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг, знайшоў адлюстраванне ў схемах, распрацаваных з мэтай ўдасканалення працы з насельніцтвам.

Дадзеныя дакументы ў вольным доступе размешчаны на сайце Мінжылкамгаса www.mjkx.gov.by ў раздзеле “Аб парадку ўзаемадзеяння дзяржаўных органаў у працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асобаў”.

Звароты спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг падпадзяляюцца на заяўкі і прэтэнзіі. Парадак іх разгляду розны.

Заяўкі

Зварот у абслуговую арганізацыю (напрыклад, ЖЭС) з просьбай выканаць якія-небудзь платныя паслугі (замяніць змяшальнік і г.д.) лічыцца заяўкай на аказанне бытавых паслуг. Гэта можа быць вусны зварот па тэлефону або якое паступіла ў ходзе асабістага прыёму, альбо пісьмовы зварот.

Парадак разгляду заявак

  1. Заяўкі прымаюцца і рэгіструюцца дыспетчарскай службай ЖЭС у дзень паступлення. З грамадзянінам заключаецца заказ-дагавор на аказанне бытавых паслуг. Кошт вызначаецца згодна з прэйскурантам цэн.
  2. Работы выконваюцца ў тэрміны па дамоўленасці бакоў. Пасля выканання работ у рэгістрацыйным журнале робіцца адпаведная адзнака.

Прэтэнзіі

Зварот абслуговую арганізацыю (ЖЭС) па пытанні неаказання ЖКП, альбо аказанне яе з недахопамі (напрыклад, нездавальняючая праца палаценцасушыцеля, адсутнасць ацяплення і інш.), Варта лічыць прэтэнзіяй і разглядаць у адпаведнасці з Артыкулам 20 Закона Рэспублікі Беларусь “Аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг Інструкцыяй №62.

Прэтэнзія можа быць прад’яўлена як у вуснай, так і ў пісьмовай форме. У дадзеным выпадку, вусна заяўленае патрабаванне спажыўца прынята лічыць заяўкай, а пісьмовае – прэтензіей, прычым незалежна ў якім выглядзе яно аформлена (спажывец можа пазначыць прэтэнзію, як заяву або скаргу).

Парадак разгляду прэтэнзій

  1. Прэтэнзія рэгіструецца ў дзень яе падачы і перадаецца упаўнаважанай асобе для арганізацыі выканання.
  2. Работнік выканаўцы павінен прыбыць да спажыўца (грамадзяніну) не пазней аднаго дня або тэрміну, вызначанага дагаворам (у выпадку аварыі – адразу ж). Няспраўнасці і аварыі, якія ўзнікаюць у начны час, выхадныя і святочныя дні, ухіляюцца адмысловымі аварыйна-тэхнічнымі службамі.
  3. Работнік выканаўцы устанвливает факт наяўнасці і прычыны неаказання ЖКП (або аказання з недахопамі). Складае прэтэнзійны акт. У выпадку пацверджання факту, пры наяўнасці і згоды спажыўца, неадкладна забяспечвае належнае аказанне ЖКП.
  4. На падставе прэтэнзійнага акта выканаўца задавальняе патрабаванні спажыўца, альбо на працягу 5 дзён накіроўвае ёй матываваны пісьмовы адмову.
  5. Недахопы аказанай ЖКП павінны быць ліквідаваны выканаўцам у максімальна кароткі тэрмін, тэхналагічна неабходны для ліквідацыі, але не пазней месяца з дня прад’яўлення патрабавання, калi iншы тэрмiн не ўстаноўлены пагадненнем бакоў.
  6. Гранічны тэрмін ліквідацыі няспраўнасцяў элементаў будынкаў з моманту іх выяўлення усталяваны нормамі Тэхнічнага Кодэкса ўсталяванай практыкі ТКП 45-1.04-14-2005 (02250) «Тэхнічная эксплуатацыя жылых і грамадскіх будынкаў, збудаванняў. Парадак правядзення».

Калі выканаўца адмовіў у задавальненні патрабаванняў спажывец мае права:

  • за свой рахунак арганізаваць правядзенне незалежнай праверкі (экспертызы);
  • абскардзіць адмову ў судовым парадку;
  • прыцягнуць да аказання жыллёва-камунальныя паслугі трэціх асоб, калі гэта тэхнічна магчыма, або выканаць работы сваімі сіламі, праінфармаваўшы пра гэта выканаўцы;
  • патрабаваць ад выканаўцы кампенсацыі кошту выкананых работ і дадатковых выдаткаў.

Скарга

Зварот грамадзяніна (спажыўца ЖКП) па пытанні неаказання ЖКП, альбо аказанне яе з недахопамі, якое паступіла ў вышестаячую арганізацыю, мясцовыя выканаўчыя або распарадчыя органы (Міністэрства, выканкам, Адміністрацыю прэзідэнта і інш.) Або іншыя арганізацыі, якія не аказваюць жыллёва-камунальнай паслугі, кваліфікуецца як скарга і павінна разглядацца ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь “Аб звароце грамадзян і юрыдычных асобаў” (далей – Закон) і Інструкцыяй №6.

У адпаведнасці з Пунктам 3 Артыкула 10 Закона, звароты, якія паступілі ў арганізацыі, якія не адносяцца да іх кампетэнцыі:

  • на працягу 5 дзён накіроўваюцца арганізацыям для разгляду ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй з паведамленнем заяўнікаў;
  • альбо застаюцца без разгляду посуществу з растлумачэннем ў 5-дзённы тэрмін, у якую арганізацыю варта звярнуцца;
  • звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, у 5-дзённы тэрмін вяртаюцца заяўнікам з тлумачэннем парадку іх абскарджання.

Звароты, якія адносяцца да кампетэнцыі арганізацыі, разглядаюцца па сутнасці непасрэдна ў арганізацыі ў тэрмін, устаноўлены заканадаўствам (15-30 дзён), альбо ва ўстаноўленым парадку накіроўваюцца 5 дзённы тэрмін у ніжэйшую арганізацыю з даручэннем аб разглядзе.