Патрабаванні, што прад’яўляюцца да электронных зваротаў

  • Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.

Электронныя звароты грамадзян павінны
змяшчаць:

  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна,
  • адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання),
  • выклад сутнасці звароту.

Электронныя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:

  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання,
  • выклад сутнасці звароту,
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка.

Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Электронныя звароты павінны ўтрымліваць адрас электроннай пошты заяўніка. Да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Электронныя звароты грамадзян

Форма зваротнай сувязі для адпраўкі электронных зваротаў

Электронныя звароты юрыдычных асоб

Форма зваротнай сувязі для адпраўкі электронных зваротаў

Выпадкі пакідання зваротаў без разгляду па сутнасці

Пры парушэнні патрабаванняў, электронны зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці. Пры пакіданні звароту без разгляду па сутнасці, заяўнік на працягу пяці рабочых дзён пісьмова паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння. Заяўнікам таксама тлумачыцца, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Права заяўніка на водгук электроннага звароту

Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці. Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або падачай заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.

У выпадку адклікання заяўнікам свайго звароту арганізацыя, індывідуальны прадпрымальнік спыняюць разгляд гэтага звароту па сутнасці.

Разгляд электронных зваротаў

Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не вызначаны заканадаўчымі актамі.

Калі для разгляду электроннага звароту па сутнасці неабходна ўказанне персанальных дадзеных заяўніка або іншых асоб, за выключэннем тых, што змяшчаюцца ў звароце, заяўніку прапануецца звярнуцца з вусным ці пісьмовым зваротам.

Адказы (паведамленні) на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаных у электронных зваротах, за выключэннем калі ў электронным звароце пазначаны адрас электроннай пошты, на які па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).

На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадках, калі:

  • заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты