Галоўная // Навіны // Інфармацыя РАНС і МНС // МНС запускае новую інфармацыйную кампанію «Бяспечная старасць»

МНС запускае новую інфармацыйную кампанію «Бяспечная старасць»

50% ад агульнай колькасці загінуўшых на пажарах – людзі старэйшыя за 60 гадоў. Нажаль, у сілу сваіх узроставых і фізічных асаблівасцяў рызыка апынуцца ў цэнтры вогненнай стыхіі ў іх значна вышэй, чым у прадстаўнікоў іншых катэгорый.

Прычыны пажараў у дамах пенсіянераў банальныя: неасцярожнае абыходжанне з агнём, эксплуатацыя няспраўных электрапрыбораў або пячнога ацяплення, пакінутая без нагляду ежа на пліце. Страта пільнасці, зніжэнне вастрыні зроку, слыху, праблемы з памяццю – тыя фактары, якія могуць адыграць фатальную ролю. Самастойна паправіць печ, электраправодку або ўсталяваць пажарны апавяшчальнік – усе гэтыя мерапрыемствы не пад сілу пажылому чалавеку.

Здаецца, у такой сітуацыі на авансцэну павінны выходзіць дзеці, якія пасталелі, якія могуць выправіць сітуацыю. Але рэальнасць аказваецца вельмі сумнай: у мітусні дзён яны забываюць аб састарэлых бацьках або не лічаць сваім абавязкам забяспечыць ім паўнавартасную і бяспечную старасць, запэўніваючы сябе, што з імі сапраўды нічога дрэннага не здарыцца. А што казаць аб пажылых сваяках, якія для шматлікіх не так блізкія, як мама і тата, але пры гэтым таксама якія маюць патрэбу ў дапамозе?..

Каб звярнуць увагу людзей на існуючую праблему і нагадаць аб неабходнасці кантролю за станам пажарнай бяспекі ў дамах састарэлых блізкіх, Цэнтрам даследаванняў у галіне бяспекі жыццядзейнасці і ўзаемадзеяння з грамадскасцю НДІ ПБіНС распрацавана новая інфармацыйная кампанія “Бяспечная старасць”, якая стартуе па ўсёй краіне з 1 лістапада.

У яе аснове ляжаць вельмі рэалістычныя выявы, якія маментальна пераносяць мэтавую аўдыторыю ў атмасферу адпачынку ў бабулі з дзядулем за горадам – ​​цёплыя шкарпэткі, сырадой, румяныя піражкі. Але ў гэтым антуражы ёсць і “лыжка дзёгцю” – дэманстрацыя прыкладаў парушэння правілаў бяспекі, якія ў дамах пенсіянераў часцей за ўсё прыводзяць да непапраўнага. Здаецца, на гэтым канцэпцыя кампаніі вычарпаная – паказаць, што каштоўна і што патрабуе ўвагі. Але не ўсё так проста. Сярод галоўных герояў кампаніі мы не бачым саміх пенсіянераў – на першым плане ў ёй знаходзіцца работнік МНС. Менавіта ў гэтым і крыецца галоўная ідэя: за, здавалася б, некаторай камічнасцю карцінкі – выратавальнік, які замяніў у кадры меркаваную ўсімі бабульку, – хаваецца вельмі важны пасыл, які і расчыняецца ў ёмістых слоганах. “Мы не зможам пачаставаць Вас парным малаком замест Вашай бабулі!”, “Мы не зможам спячы піражкі замест Вашай бабулі!”, “Мы не зможам звязаць шкарпэткі замест Вашай бабулі!” – гэтыя фразы ў поўнай меры паказваюць, што стаіць на коне, калі працягнуць абыякава ставіцца да стану бяспекі ў дамах блізкіх пажылога ўзросту. Менавіта такі тандэм – ёмістыя і якія чапляюць слоганы і нестандартныя выявы – з’яўляецца найболей дзейсным і эфектыўным спосабам «затрымаць» увага мэтавай аўдыторыі на паднятай праблеме і, апелюючы да цёплых успамінаў і пачуццям, заклікаць яе дзейнічаць, абапіраючыся на пэўныя прыклады.

У мэтах папярэджання пажараў і гібелі людзей ад іх прадстаўнікі МНС заклікаюць жыхароў раёна выконваць правілы пажарнай бяспекі. Памятайце, што забараняецца:

  • перагружаць электрычныя сеткі, эксплуатаваць кабелі і правады з пашкоджанай ізаляцыяй, пакідаць уключаныя электрапрыборы без нагляду;
  • эксплуатаваць ацяпляльныя печы з расколінамі ў корпусе печы і коміна, з няспраўнымі топачнымі дзверцамі, пакідаць якая топіцца печ без нагляду;
  • пакідаць запалкі, запальніцы ў даступных для дзяцей месцах.

Беражыце сябе і сваіх блізкіх. Тэлефон службы выратавання 101 або 112.